chili..

Julkänslan. Jag har spanat efter den och igår smög den sig äntligen på mig, alltid lika fin och alltid lika välkommen. När jag bodde i Holland för sju år sedan (SJU ÅR!!) så började jag nästan gråta inne på ett av Haags största varuhus. Jag stod längst upp, avdelningen var omgjord till ett glittrande blinkande julkaos. Jag står och tittar på julkulorna, hör julsånger lite längre bort och vänder mig om. Samtidigt som en klassisk julsång ekar genom lokalen så  det snöa vänder jag blicken uppåt och ser att bakom kören snöar det utanför panoramafönstret.

Att det ska hända i Barcelona kanske inte är det troligaste men igår var jag nära samma känsla. Jag tog metron ner till centrum för att möta upp med Dulce. När jag stiger ut genom spärrarna vid Plaza Catalunya så står där en kör och sjunger så fint att jag ryser. Jag älskar julsånger och när de sjöng Stilla Natt sjöng de olika verser på olika språk, bland annat en på svenska. Eller om det var danska eller norska eller tyska... Det började iaf med "stilla natt, heliga" natt sen var det lite svårt att urskilja orden.. Fint var det iaf..

Jag hann med en sväng till Borne också för att leta reda på mina favoritjulgatlysen. De var inte där i år men det fanns många fina ändå. Barcelona är så vackert i december. December är min favoritmånad, utan tvekan.

Jag och Dulce mötte upp på Oviso, drack varm choklad och snackade skit. Sedan kommer Albin med Chili, deras hund. Det är en tio månader gammal Gran Danoi, stor som bara den. Han väger redan mer än Dulce och han kommer fortsätta växa tills han är två år. Vi springer iväg med Chili för att hinna till HM innan de stänger och det finns inte en människa på gatan som inte kolla när Dulce kommer gående den hunden. Uppklädd med svarta jeans, pumps, jättesnygg svart-vit kappa, liten handväska och en jättehund. Snyggt.


Kommentarer
Postat av: Grattis Barcelona

hm, det känns bekant. tror jag såg er/henne...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback