högda

Alla julklappar  är köpta. De flesta köptes hos Gretas i Junsele och där var det ingen julrusch vill jag lova. Inte i Sollefteå heller även om alla som bor här verkar tycka att det var fasligt mycket folk på stan. Var inne på bokhandeln och ville köpa hur mycket böcker som helst. Man borde ha dispens på flyget för böcker, de borde inte räknas in i vikten. Det gäller att ta allt i handbagaget eftersom de aldrig väger det. Och jag har testat och jag får plats med minst två böcker i varje ficka på min jacka, i kameraväskan får jag plats med en och i dataväskan borde jag få ner fyra till sex böcker så jag ska nog lyckas ta med mig de flesta böcker jag vill läsa.

Fyndade lite mer när jag var hos mormor också. En jättefin ljusbrun skinnväska, ett par fodrade ljusbruna vida skinnstövlar och ett par högklackade vita sommarsandaletter. Det hittade jag på "botten" (ett förråd) hemma hos mormor. Jag och mormor har samma storlek och trots att hon har 21 barnbarn så verkar det bara vara jag som kan ha hennes gamla skor. Eller så är det bara jag som vill ha dem. Väldigt fina är de iaf.

Det var väldigt skönt att åka till Högda, stjärnorna lyste klarare än jag sett dem på väldigt länge och det låg faktiskt snö på backen.
högda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback