ingen snö än.. vad händer där uppe?

Min chef frågade just om jag ville gifta mig med honom. Anledningen? Jo för jag har gjort ett sånt "amaaaaaazing" uppslag i tidningen. Ok, jag är ganska nöjd med just det men i övrigt verkar det inte krävas mycket för att imponera på honom.

Känner mig lite stressad också för jag har knappt träffat några av mina kompisar de senaste veckorna. Skärpning. Nu måste jag hinna umgås med alla den här veckan innan jag åker. Måste kanske är fel ord, jag vill ju träffa dem också men ibland blir det så svårt att hinna. Imorgon åker dessutom Albin och Dulce till Mexiko. Smekmånad, eller snarare månader. 3 månaders semester. Hade jag bara haft pengar hade jag åkt dit ett par veckor i januari eller februari. Money money money..

Back to work.

Visst var Toni söt i Sverigetröjan? Han fick den av en kompis och hade den på sig igår när han kom och hälsade på. Men Carles var ju tvungen att förstöra det hela med att säga att han säkert hade en tröja för VM's alla lag.. Dumma Calle.

Kommentarer
Postat av: Grattis Barcelona

får man fråga vilken tidning det är du jobbar på?

Postat av: magda

Ja det är klart! Om du lovar att inte skvallra för chefen att jag snackar skit om honom! Hihi..

Det är en ny gratisguide/tidning som heter Nite. Vi har bara kommit ut med ett nummer än och det var inte i så stor upplaga så du har förmodligen inte sett den.. Den handlar om nattlivet i Barca iaf.

2006-12-11 @ 14:29:31
URL: http://magdalenita.blogg.se
Postat av: josefin

hej! måste bara lägga en liten kommentar ang ditt tidigare inlägg, sverige/barca. bodde i bcn ca 2 år 2000-slutet av 2001. visst d var svårt att komma in i spanskan å ja funderade massor m ggr vad som var bäst, ta jobb man egentligen vill ha, vara fattig å känna sig lite "utanför" gentemot den trygghet som finns i sverige där man vet hur allt funkar å d är lättare m jobb, fina lgh å så vidare. åkte hem för att plugga klart å att d just då kändes som att d var läge, de flesta andra jag hängde m åkte oxå hem. fortsatte sitt liv på nåt vis. d kändes som att man var där under en viss period för att sen ta tag i livet. vad jag inte tänkte på var att livet kunde ju utspela sig där lika bra som på nån annan plats. vad jag vill komma till är att jag än idag 5-6 år senare fortfarande undrar över VARFÖR jag åkte hem t sverige? tro mig, när jag väl kommit i ordning här igen är d så svårt att bryta upp ännu en gång. spanskan satt som rinnande vatten när jag åkte, sitter än idag men inte alls som rinnande vatten tyvärr. ge det lite tid och du kommer få ditt drömjobb. visst d kommer ta längre tid där än i sverige m i slutändan så tror jag att du kanske kommer vara lyckligare där. jag längtar t mitt barcelona varje jäkla dag å trots att jag har både varit å bott på andra ställen efter d så kommer bcn alltid vara i mitt hjärta som en av de absolut bästa ställen på jorden. jag kan blunda å känna doften av staden å se framför mig alla ställen. så jag vill bara skicka en liten varning, om du funderar på att flytta tillbaka till sverige, se till att du är medveten om vad du lämnar bakom dig. jag vet ju inte hur länge du varit därnere å så, m efter vad jag har läst så förstår jag att du skaffat dig ett litet kontaktnät å så, å det är bland det viktigaste! jag har hittat din blogg och andras enbart genom att söka efter människor som kommer fr sverige å bor i barcelona å d är underbart! forstätt med det!!
/josefin

2006-12-11 @ 15:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback