Juldagskaos

Just det.. min juldag. I vanliga fall årets återträffdag i Sollefteå. Vi samlas alla, ställer samma frågor hundra gånger, dricker oss smått fulla och får en tillräcklig dos av Sollefteåfolk för att klara resten av året. Det brukar äga rum på Hallsta, hotellet på berget med vacker utsikt över hela staden. I år var det inte öppet utan det var till Impuls man skulle gå, ett fint gammalt hotell ombyggt till krog. Innan mötte jag upp med Lisa, Maria, Ella, Anna, Mia och några fler hemma hos Ella så vi hann uppdatera det senaste året. Flyttar, pojkvänner, jobb och allt annat viktigt och oviktigt.

När vi drog oss in mot stan så visade det sig att det sålt betydligt fler biljetter än de tänkt släppa in. I kön utanför trängdes folk så mycket att jag till slut inte klarade av att stå kvar. Så vi smet förbi och lirkade in oss längst fram. Storebror körde en riktig klassiker och klättrade in bakvägen. Väl där inne så trängdes man ännu mer och hittade inte några man ville prata med och när alla skulle ut blev det kaos vid jackuthämtningen. Missade dock the big thing i år. Markolio. Han är tydligen polare med Sollefteå "coolaste" kille, Sollefteås egen Mr DJ.. mm.. riktigt riktigt cool. Iaf så drog han omkring inne på Impuls och försökte dra nytta av sin kändisstatus bland lantortsbrudarna. Min kusin fick ett, "kyss mig på kinden" raggningsförsök. Sedan slutade det tydligen med en benbrott inne på bowlinghallen. Så kan det gå om man går ut i Sollefteå.

Kommentarer
Postat av: Jerry

Pass på Magda, long time no see! Hoppas allt är bra med dig! Gott nytt år på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback