julgodis och gamla tider

När jag kommer hem vill jag alltid göra en massa saker. Jag har tusen små projekt som startas upp och som i vissa enstaka fall också avslutas. Idag har jag haft två projekt, göra julgodis och scanna gamla bilder på mig själv. Ganska roligt men det tar en sån tid. Nästa projekt blir att gå igenom alla lådor som jag packade ihop för snart 2 år sedan innan jag flyttade till Barcelona. Ska bli kul att se vad jag egentligen äger. Det känns väldigt trist att bo så spartanskt när jag har så fina grejer här. Så fort jag får en egen lägenhet i barca så ska jag börja ta ner grejer på allvar.

Lite bilder från dan.. i väntan på knäck.
julgodis

3 år och skolavslutningsfin. Min favoritklänning, pappa hade köpt den i Stockholm. Finkläder!
bla

Mia, min storasyster, jag och storebror utanför vårt nybyggda hus. -84 skulle jag väl tro.
gatan

Så här roligt hade vi ofta...
tosse

..men lika ofta såg det ut såhär. Med 4 barn blev det trångt i bilen och jag och lillebror fick dela mittsätet Mamma fick ofta flytta bak för att skydda mig. Hela min uppväxt verkade mina syskon, och resten av släkten, tycka att det var väldigt roligt att reta mig. Anledningen, att jag blev så vansinnigt arg. Ett fruktansvärt humör hade (har) jag.
bilen

Nu ska jag snart göra klart "Läckerbitarna" och sen drar jag och mamma iväg till mormor i Högda. Vi ska pynta och fixa och imorgon åker vi till Junsele och handlar. En sväng till "Gretas" som egentligen heter nåt annat. Där hittar mamma alltid fynd. De säljer allt möjligt och märker aldrig om priset vilket gör att man kan köpa glas och annat som de köpte in -85 för samma pris det hade då. Lysande! Norrland rules!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej söt. Så länge sedan att jag blir ledsen i hjärtat när jag tänker på det. Måste råda bot. Kommer du förbi sthlm ngt innan du åker tillbaka? Jag kommer hem på nyårsdagen, så du är världens mest välkomna att höra av dig!

Annars: God jul till dig och de dina och gott nytt år.

Kram, love n kisses
Erika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback