måndag..

Jag vaknade vid tolvtiden, kollade i skafferiet och insåg att  var det dags att gå och köpa lite mat. Drog på mig jeans, collegetröja och en kavaj över det. Jag går ut på gatan och dör. Det är så sjukt varmt att man blir mörkrädd. 22 grader, i december.

Igår var en riktigt lång dag. Det känns som om jag hann med hur mycket som helst. Först så jobbade jag några timmar sedan gick hem och hamnade i bråk med Carles. Han har inget jobb nu och är jättestressad med pengarsituationen och låter det gå ut över mig. Igår började vi bråka om disken och han hävdade att jag ljög. Om några diskade tallrikar. Vilket onödigt bråk. Men eftersom jag aldrig i mitt liv har kunnat stå över sånt och ignorera kommentarer, även fast jag vet att det inte handlar om mig, så slutade det såklart med att jag efter lite skrikande springer ut i raseri på gatan. Ringer My som sympatihatar lite. Efter en sådär 20 min går jag hem, lägger mig och sover i mitt rum och när jag vaknar har Carles städat hela lägenheten och sen kommer han in i mitt rum, spelar lite fotboll och sen är det hela glömt. Vi känner varandra väldigt väl och tur är det, det är nog inte många som klarar av varken mitt eller hans humör.  Senare på kvällen så ber han om ursäkt och nu är jag återigen en grym room-mate.

Sedan mötte jag upp med Toni. Vi gick på en lång promenad i Gracia. Kollade på hus, kameror (önskar mig en i julklapp), strosade runt, drack varm choklad. Chokladen här är verkligen choklad. Tjock mörk, som i Chocolat. Jag kommer bli tjooock. Sedan försökte jag lära mig lite katalanska, det går väl sådär  skulle jag nog säga. Men betydligt bättre än för Toni med svenskan. Han kan inte uttala en enda grej rätt. Inte mitt efternamn, inte skål, ingenting. Att det ska vara så svårt.

Efter några timmar med Toni åker jag ner till My. Vi går till 13 illsammans tför första gången på väldigt länge. Jätteroligt. Sedan möter vi upp med Sofia, Carles och Mau på Fellini. Jag tog det väldigt lugn eftersom jag är skulle jobba idag men Mau tog nog några drinkar för mycket. Utanför fellini när vi skulle gå hem så hävdade han att han inte alls var full. "Jag har bara problem med balansen". hahaha.. allvarlig var han också och blev jättesur när jag retade honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback