pics

Vi åkte iaf till Sitges i fredags kväll. Det ligger typ tre mil söder om Barcelona och för kanske tio år sedan byggdes en motorväg genom bergen från Barcelona för att göra det mer lättillgängligt. Den gamla vägen går längs havet. En slingrande väg med stupande kanter. När vi åkte dit tog vi kustvägen. Tyvärr åkte vi så sent så jag fick ju inte se nåt av vad som måste ha varit en fantastisk utsikt. Istället så blev jag åksjuk och satt livrädd och blundade halva tiden. Det var som att åka karusell. De snävaste kurvorna och så vet man att det stupar rakt ner i havet en halvmeter från vägkanten. Väl framme i så åkte vi upp till en Mirador, utsiktsplats, med utsikt över hela Sitges.

sitges
Jag tror Sitges är lika stort som Sollefteå ungefär men på sommaren så invaderas stället av turister. Sen motorvägen byggdes så har huspriserna stigit sjukt mycket och det är det dyraste området i hela spanien. Vi åkte förbi några villor, i sverige skulle jag nog säga normalstora, som Toni berättade hade sålts för 6 miljoner euro.
villa suecia
I Sitges har alla hus ett namn, Villa Ana, Villa Rosa osv.. Huset som Tonis föräldrar har en lägenhet i heter Villa Suecia! hahaha..
jagtonreco
tnoisitges

Många bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback