ring mig!

Sâ var det helg igen. Spanjorerna firar och firar och firar, alltid är det nât. Nu är det lânghelg, puente, och hela spanien har ledigt onsdag till söndag. Sâ var försiktiga om ni âker ut med bilen idag.. Mycket olyckor helger som den här. Över huvud taget sâ är det mycket bilolyckor här i spanien. Alkohol och droger är vanliga faktorer. När jag har berättat att jag inte känner nân som skulle ta bilen hem efter krogen i Sverige sâ tror spanjorerna knappt pâ mig, här var det i vanligare för nâgra âr sedan men även nu sâ tar farligt mânga människor med sig bilen ut. Läskigt.

Barca gick vidare i Champions som tur var. En bra start pâ helgen. Mayka och Mau kom hem till oss och sâg matchen. Toni hade fâtt biljetter av en kompis sâ han var pâ stadion, skitunge,  jag vill ocksâ gâ snart.

Efter matchen skjutsade Mau bort mig till Zac-club. Please, ett coverband frân Barca, spelade där. En tribute till U2. Vansinnigt likt var det i vissa stunder mâste jag erkänna. Anledningen till att jag gick dit var iaf att Tonis tvâ brorsor gillar U2 och de var där med nâgra kusiner och flickvänner. Jag kom dit sist av alla och Toni kom ut och mötte mig. När vi sedan gick in pâ klubben och kom fram till hans grupp sâ stâr alla vända mot mig som en inspektion och börjar applâdera och skrika. Jag var ganska nervös innan och det gjorde det ju inte bättre direkt. Roliga var de men jag föredrar att träffa folk en och en. Det är svârt att hänga med spanskan när det är en stor grupp. Jag blir väldigt tyst och hinner aldrig säga nât. Man känner sig sâ trâkig. Men men.. det kommer väl. Vi fâr se om jag fick godkänt pâ inspektionen..

Efter konserten sâ skjutsade en av kusinerna ner mig Toni och Marcel, hans bästa kompis, till centrum. Marcel skulle möt upp med en tjej sâ vi tog en öl med henne pâ en bar men sedan var vi sâ trötta sâ vi promenerade hem till Gracia. Marcel är grym, han vet allt om Barcelona. han kan berätta nât intressant om varenda gata. Här föddes den och den.. i det huset bodde den och den.. osv..  Han visade mig vart Jesus Vazquez köpt en lägenhet förra veckan. 10 000 € per kadratmeter. Pâ Passeig de Gracia.. Det ni..

Nu är det onsdag och det regnar och är lite kallt. Det känns nästan  skönt. Ska nog ta en promenad nere i centrum. Kolla in julhandeln.

Aspvägen, ni fâr gärna ringa dâ och dâ.... puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback