snart är det juuuuuul

Klockan är tio i elva. Det är lördag kväll i Barcelona och jag sitter och jobbar. Och då sitter jag faktiskt och jobbar på riktigt. Inte bara har programmet öppet och surfar medan jag undviker att ens titta neråt för att se InDesign eller Photoshop. Nej då jag har jobbat, på en lördagkväll. Det är nog första gången i mitt liv. Dessutom jobbar jag iförd långkalsonger, jeans, tjocksockar, collegetröja och vinterjacka. Klädd för vinter i sverige, inne i mitt sovrum vid medelhavet. Jag har nu i några veckor börjat tro att jag inbillat mig förra årets bitande kyla. Att jag var sjuk eller nåt och att det var därför jag trodde jag skulle dö av köld. Men nej då, igår kom den tillbaka. Dags för en värmefläkt tror jag.

Annars händer inte så mycket här. Jag väntar mer känns det som. Vid den här tiden om en vecka kommer jag att vara i min systers hus och jag ser fram emot att komma hem så mycket. Mamma har tagit ledigt hela veckan innan jul så vi ska fixa och greja, åka till mormor och så. Baka lite kanske, jag har inte haft en ugn på ganska länge så bakat har jag inte gjort sen jag flyttade från Sverige. Sen ska jag äta och ligga på soffan och läsa Fantomen och se på Casablanca och Ivanhoe. Jag ska (förhoppningsvis) pulsa i snö och tända ljus på graven. Jag ska lacka julklappar och hänga upp apelsiner med nejlikor. Jag ska pussa på ungarna tills de springer iväg och jag ska promera runt hela stan. Jag ska käka skinkmackor med skånsk senap och jag ska hänga upp samma julgranskulor som vi hängt upp i 20 år. Nu är det nedräkning.

Förra årets syskonkort.
jul

Igår då.. hmm.. gjorde inte så mkt. Mötte upp med Toni och två av hans kompisar. Sen så låg jag och Toni och såg TV till klockan 5. Onödigt, jag gick inte ens ut men var ändå upp till klockan 6 på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback