working 9-5?

Ok.. idag ska jag vara diciplinerad. En sista riktigt hårt arbetande dag innan jul. Ojojojojoj, vad bortskämd jag är. Den 11 december och sista arbetsdan. Det  stämmer kanske inte men de dagar som är kvar av det här året kommer att vara ganska slöa med bara lite jobb.

Sen kommer 2007. Då ska jag jobba, på riktigt. Jag lovar. Jag måste hitta ett till jobb här nere och Toni frågade igår vad jag egentligen ville göra. Aaahhh.. frustration. Han kiknade av skratt för att jag var så dramatisk när jag slängde mig ner på sängen och dunkade med huvudet och knytnävarna i kudden. Som en treåring. Frustration för att jag inte kan uttrycka mig på spanska men också frustration för att jag faktiskt inte vet vad det är jag vill göra. Jag har några drömjobb men det är fortfarande omöjligt att göra dem här nere.

Vågskålen för och emot Spanien. Jobb eller liv. Nog för att jag kan ha det bra i Sverige också men det är inte samma sociala liv. Karriär har jag aldrig brytt mig speciellt mycket om, jag vill bara ha ett jobb där jag är tillräckligt motiverad att jag alltid göra mitt bästa, ett jobb som det känns spännande och roligt att gå till, där jag hela tiden utvecklas och utmanar mig själv. Aaaaahh.. ska det vara så svårt att hitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback