köp varm korv, köp varm korv..

Idag sâg jag en en cowboypunkare ligga pâ plaza Revolucio och lapa sol. mmm.. det är sant, bild kommer när jag hittar sladden till min mobil och uppkopplingen börjar funka hemma. Jag önskar mig en liten digitalkamera i julklapp, ok?! Min är jättebra men jag vill ha som jag kan ha i fickan hela tiden. Det finns sâ mânga vardagsgrejer jag vill visa er. Blockflöjtspunkarna tex, de finns mest här uppe i Gracia även om de ibland villar sig ner i metron och spelar sig mot centrum. De ser ut som typiska barcelonapunkare med sina rutiga byxor,alternativt randiga lângkalsonger, kängor, hâret osv.. Sedan sâ har de sin blockflöjt som de använder för att tjäna lite slantar. Blockflöjtspunkarna är asroliga, jag hoppas att jag har med kameran nästa gâng jag ser en.

Nu sitter jag pâ mitt internetcafé/videoklubb och det verkar som om de äntligen hittat filmen som de trodde att jag inte lämnat tillbaka. Sâ nu är min skuld borttagen och jag kan hyra igen! Tur för dem det. Gick till kontoret tidigt men det var ingen där, typiskt.

Imorgon ska jag och Toni kanske âka till Sitges. Sitges ligger nâgra mil söder om Barcelona och är en riktigt sommarort. Tonis föräldrar har ett hus/lägenhet där. Jag vet inte vilket eftersom man säger casa om allt här. Igâr när vi pratade om att âka dit i helgen sâ varnade han mig för att det var sâ vansinnigt kallt i Sitges att vi skulle behöva vara inne hela tiden. Ok att det är hög luftfuktighet men det är trots allt typ 15-18 grader! Vad roligt det vore att ta med honom till Sverige, hahaha.. han skulle nog dö. Hoppas att vi âker dit imorgon. Jag älskar byar vid havet, speciellt pâ vintern. Det är sâ vackert. Om vi âker tar jag med kameran sâ ni fâr se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback