Överdrift ökar förståelsen

Idag är det kallt på riktigt, jag lovar. Pappa, du får skynda dig ner hit och fixa balkongdörren! Jag fryser ihjäl på nätterna. Ligger nån kroppsdel utanför de dubbla duntäckena förfryser den. Det blir kanske en sväng till IKEA imorgon för gardinköp. Det känns som om tjocka sammetsgardiner vore det bästa för kylan, finns det några snygga såna? Dessutom har min förkylning kommit tillbaka nu i veckan men tydligen kan man köpa antibiotika receptfritt här så jag ska nog medicinera mig själv frisk. Tänkte gå iväg till gymmet strax, mest för att bli varm. De har bastu och ångbastu och jacuzzi och grejer.. Fast träna kan jag inte för jag har typ en blödning framsida lår, att  börja fotbollstränandet måttligt var uppenbarligen inte min melodi.

Igår när jag gick från metron passerade jag en lokal som ser ut att ha nån slags dagisverksamhet och skola. För första gången så stannade jag och läste vad de gjorde där. Det är en spansk variant av Kfuk-kfum och de har även klasser i spanska och katalanska. Så jag gick in och pratade med en av tjejerna som jobbade där. 10 €, en symbolisk summa bara, för tre månaders lektioner. Måndagar och onsdagar, två timmar varje gång. Perfekt! Jag skrev in mig direkt. Lokalen ligger 50 meter från min lägenhet och det är konversationslektioner, precis vad jag behöver..

Kommentarer
Postat av: Anna

Inget slår kylan inomhus i Spanien. Gemene svensk som inte upplevt en dåligt isolerad lägenhet med drag från alla fönster och dörrar skulle aldrig kunna föreställa sig hur illa det är om nätterna. Akta dig med förkylningen,jag hade influensa i typ en månad när jag bodde som värst. Hoppas du överlever :-) och krya på dig!

Postat av: Magda

Ja, eller hur! Jag har aldrig i mitt liv fruset som jag gjorde vissa nätter förra vintern. Och då är jag ändå van långa kalla vintrar i Sollefteå. Men här kommer man inte ifrån den, kylan kryper under huden.. huva.. Men jag överlever nog i år igen =) Tack för omtanken!

2006-11-03 @ 16:42:23
URL: http://magdalenita.blogg.se
Postat av: Aaaahron

Varför br man alltid efter pappa när nåt är otätt? Mamma kan väl tata md? Jävla mansgris! om hem>>?

2006-11-04 @ 01:41:44
Postat av: Magda

Hörrudu Aron, min mamma är grymmast på allt. Nu är det bara så att min pappa faktiskt kommer ner hit om en vecka så därför får han hjälpa att fixa. Annars kan mamma allt, såklart. Jag kan också.. det är bara skönare om pappa fixar, nu när han ändå kommer ner hit!

2006-11-04 @ 03:13:53
URL: http://magdalenita.blogg.se
Postat av: Don Aron

Perdóneme para no saber todo, mi amor. Espero su padre sea feliz en Barcelona, yo sepa que . Debo recordarme agradecer a su madre por criar a una hija tan maravillosa. Buen cuidado de la toma de se y nos veremos quizá otra vez.
Mucho amor, Aron

2006-11-04 @ 18:48:14
URL: http://sleazya.blogg.se
Postat av: Magda

Stor chans att det var du som skrev det där Aron! Men tack iaf!! hahaha..

2006-11-04 @ 20:49:46
URL: http://magdalenita.blogg.se
Postat av: Aron, lätt förnärmad.

¿Por qué no usted belive él era yo? Tengo muchos talentos de los cuales usted nunca sepa.

2006-11-04 @ 21:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback