rökskit

Barcelona har varit vacker idag igen. Solen sken så fint när jag och Carles åt frukost på plaza Virreina imorse. Efter det har jag suttit inne och försökt jobba, min koncentrationsförmåga verkar inte finnas till. Undrar om jag alltid varit såhär, det är jobbigt nu. Jag får ingen hjälp av min chef och Bea har åkt till Bilbao. Vi får se efter helgen hur långt vi hunnit och om vi kommer att klara deadline.. jag är tveksam.

Jag håller på att bli tokig på Carles också. Nu när han kommit hem så jobbar han inte utan söker jobb så därför är han hemma hela tiden. Ligger i soffan och röker. Minst två paket om dan, kedjeröker. Jag förgiftas, kan inte andas inne. Därför så måste jag ha korsdrag hela dagen lång vilket gör lägenheten askall, såklart. Jag tror inte att jag kan bo med en rökare.. Det luktar så vansinnigt instängt och äckligt i vår lägenhet. Jag vaknar på morgonen av att det sticker i ögonen. Dessutom så har han varit hemma i fem dar och det ser ut som om vi inte städat på 5 veckor... Jag blir tokig. Jag måste bo ensam... men det går inte.. snyft.. vad ska jag göra..

Piss med andra ord... pissdag.. en fin pissdag..

Nu i eftermiddag ska jag nog träffa Toni och sen ikväll så har Maus band konsert på Magic så då ska alla mina vänner dit.. det blir kul..

Kommentarer
Postat av: Michaela

Usch, jag gillar inte eller när man röker inomhus :/ Förhoppningsvis hittar jag några icke-rökare att bo tillsammans med!
Förresten, brukar du vara och se Barças matcher ofta?

Ha det bra :)

Postat av: Magda

Ska jag vara ärlig så skäms jag lite med Barcamatcher.. Borde gå, måste gå.. Toni har säsongsbiljetter så han har bjudit med mig på nästa match.. så förhoppningsvis blir det fler!!!

2006-11-09 @ 17:47:55
URL: http://magdalenita.blogg.se
Postat av: Michaela

Okej, vad kul :)
Men det är ju inte så lätt att hinna med allt, du verkar ju ha fullt upp :)
En (dum) fråga: Skiljer sig katalanskan mycket från spanskan? (Typ som svenska och norska?)

2006-11-09 @ 19:50:48
URL: http://tiredofhangingaround.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback