..snart utslängda på gatan..

Jag lever i ett fattigmanshem. I Spanien så dras alla dina räkningar automatiskt från ditt konto och våra räkningar dras från Carles. Sen betalar jag till honom. Nu har ju han varit i New York i tre månader men vi var övertygade om att alla räkningar dragits och att allt var betalt. Tills Carles vaknade i morse och skulle tvätta händerna. Inget vatten kommer. Panik! Här får man inte kronofogden efter sig eller så, de bara stänger av det du inte betalat. Jag har kompisar vars mobiltelefoner stängs av varannan månad ungefär, men vattnet är ju aningens jobbigare.

Vi hyr lägenheten av en kvinna i huset men räkningarna kommer i en mans namn. Iaf så ringer Carles upp vattenbolaget för att betala så att vi kan få tillbaka vattnet idag. Då visar det sig att mannen som står på kontraktet har varit död i 22 år och att de behöver hans DNI-nummer eller så behöver de skriva över kontraktet till Carles. Carles går upp till ägaren och då berättar hon att om de skriver över kontraktet till Carles så måste de enligt lagen göra en inspektion av hela huset, vattenledningar, el och gas. Vilket helt garanterat betyder en totalrenovering av hela huset, många hundratusen skulle jag gissa på. Så ägaren får panik och nu letas det för fullt efter den döda mannens DNI.

Och jag vill bara ta en dusch. Men jag har tur för mitt gym ligger bara några hundra meter härifrån, det är värre för Carles. Han har en date ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback