..the evil cats hunts me..

1. Onsdag natt: Jag går uppför Calle Torrijos, klockan närmar sig två och det är helt öde. Vinden kastar sig mellan husväggarna, förbi en man som står och väntar med en cigarett i mungipan. Ute med hunden tänker jag och tittar ner på den stora hårbollen några meter från hans fötter. Huvudet vänds upp och två stora kattögon stirrar stint på mig. Vad är det? En hund? En katt? Någonting overkligt, for sure.

2. Torsdag eftermiddag: Jag halvspringer till metron och ska precis svänga runt ett gathörn när jag tvingas tvärstanna. En man bärandes på en större variant av det här står i vägen.

Han fäser åt mig.

3. Torsdag kväll: Jag frågar Toni varför han heter EWOK på messenger. Han säger att hans kompisar kallar honom det ibland. Sen googlar han fram Ewok för att visa mig.


Lägg ihop bild nummer 2 och bild nummer 3 så ser ni framför er nummer 1. På allvar. Toni, som är to good to be true, förvandlas på natten till ett jättelikt kattdjur som smyger runt fasaderna i mitt kvarter. hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback