tisdag.. sov tidigt igår.. skönt

Vi ligger så sjuuukt efter med nummer 1 av NITe. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt hur det här ska gå till. Och nästa vecka kommer pappa och Ante hit, den sista veckan innan tryckning. Dåligt tajmat. Ojojoj.. har så mycket att göra att jag inte vet var jag ska börja.. Jag blir låst när det är för mycket.

Igår var jag på min första spanskalektion. Det verkar ganska bra, vi kanske är 15 elever med tre lärare och så delas vi upp i grupper beroende på kunskapsnivå. Jag är i den högsta gruppen. Det som är mitt problem är att jag har sån spretande kunskap. När jag träffar nån första gången tror de alltid att jag pratar helt flytande spanska, dels för att jag har bra uttal och dels för att jag kan det sociala skitsnacket väldigt bra. Men om nån sen börjar prata om den minsta lilla grej utanför prat om väder, uteliv, kärlek, ja då står jag där helt bortgjord. Kan inte uttrycka mig för fem öre. Det är nog det värsta, att inte kunna diskutera, inte kunna vara mig själv, prata om de saker jag pratar om med mina svenska kompisar, att inte kunna vara rolig. Jag känner mig som blek tråkig variant av mig själv när jag pratar spanska. Men det ska ändras på nu.. hoppas jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback