Titín

Jag missade utställningen igår, trist. Istället mötte jag upp med Toni och vi promenerade bort till Bikini för att se Barcelona-Zaragoza. Han har en kompis som jobbar på en radiokanal som imitatör, han imiterar mest politiker och fotbollsspelare. De sände iaf därifrån och Toni hade lovat att gå och kolla. Det var tydligen roligt, och då säger jag tydligen för jag fattade inget. Först och främst så var snacket på katalanska för det är på en katalansk kanal och sen när han hoppade in med jämna mellanrum på spanska så kände ju jag inte igen nån heller. Reykards och spanska kungens imitationer var de enda jag kände igen men jag fattade ändå inte skämten. Det är det svåraste när man lär sig ett nytt språk, humorn.

Nu gjorde det inget att jag inte förstod för de visade ju matchen. Mette kom och mötte upp oss också så efter matchen gick vi tillbaka till Gracia och satt där ett tag på en bar. Mette är min enda fotbollskompis här, förutom Carles. Mina andra tjejkompisar är inte alls intresserade och vill aldrig se matcher men Mette hon tog en taxi till Bikini bara för att se matchen när hon upptäckte att den inte visades på TV. Grymt!

När Mette gick hem så kom Tonis två bästa kompisar och vi gick till nån lokal, en av killarnas pappas kontor tror jag att det var. Två timmars allsång, dock inte av mig såklart. Plus att vi googlade fram Anders Svensson, han är lik honom.

Kommentarer
Postat av: idamaria

känns som flera år sen vi snackade. logga in för fan.

2006-11-13 @ 13:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback