Alejandro

Visst är det lite vansinnigt att jag när jag gick och la mig igår ställde klockan på 17.15. Och att min chef ringde mig klockan tre och sa, "jag väntade med att ringa så jag inte skulle väcka dig". Barceloca. Nu är iaf kontoret klart, internet är fixat och jag har ett skrivbord att gå till imorgon. Härligt, äntligen ett jobb på riktigt! Har börjat känna mig smått isolerad att jobba hemma. Den första vecjan var skön, sen märkte jag att jag behöver arbetskamrater.

Ett ytterligare bevis på att sydspanjorer är de mest hetlevrade fick jag igår. Drama personifierad, Alex. Alejandro från Cadiz. Jag har känt honom i mer än ett år nu tror jag och nästan varje gång vi träffas slutar det med att han argt går därifrån. En gång förra året gick vi upp för ramblan på morgonkvisten. Jag tänkte ta nattbussen hem men han tyckte att jag skulle följa med honom i taxi istället. Jag vägrade, han hoppade in i en taxi och åkte iväg en sådär 30 meter. Sen stannade han taxin och hoppade ur och började gå efter mig istället. Taxichauffören flippade ut och började skrika på Alex varpå Alex säger en radda fula saker tillbaka. Taxisnubben hoppar då ut ur bilen, öppnar bakluckan och tar fram ett basebollträ. Det här stoppar dock inte Alex som fortsätter snacka. Jag har då hunnit en bra bit på vägen och vänder mig om samtidigt som gubben börjar springa efter Alex. Så jag lägger benen på ryggen och springer hem till Mauricio som bor i närheten. Nu var det ju ingen fara för gubben var kanske 60 år och Alex väldigt vältränad så han sprang nog ifrån honom ganska lätt.. Jaja sån är Alex iaf och igår var vi ute på Felini och kvällen slutade med ett "ring mig aldrig mer"mess.. jag tar det inte så allvarligt. Drama drama drama.. Fast roligare än de flesta är han.

Jag gillar verkligen sydspanjorer. Kanske beror det på att vi har samma temprament och dramatiska sinne. Igår sa Felipe och Mayka att jag är svensk med ett latinotemperament. Det stämmer. Undrar hur den latinoådran hittade vägen upp till de norrländska skogarna?

Alex kommer iaf från min favoritdel av Spanien. I Cadiz vill jag bo när jag är pensionerad. Min reportageresa under mitt Tollareår gick ju till Andalusien. Jag och Sara åkte dit och förälskade oss totalt. Meningen var att vi skulle resa runt men vi hann bara till Sevilla, Jerez och sen till Cadiz. I Cadiz fastnade vi. Och det var där jag bestämde mig för att åka tillbaka till Spanien. Berättar mer om den resan en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback