Borttappad dag

Idag har mina kulinariska kunskaper överträffat sig själva. Jag var väldigt sugen på pizza, och nu pratar vi pizza i plastförpackning som man värmer hemma. Alltså köpte jag en pizza. Ett problem bara. Jag har ingen ugn. Men jag tänkte att det skulle kanske funka om man värmer pizzan i en stekpanna. Och ja, det funkade ganska bra.. till att börja med. Botten började bli lite hård och osten såg ut att smälta fint. När jag tog upp pizzan ett par minuter senare så var den  totalsvart under och inte riktigt färdiggräddad uppe på. Men den gick ner. Lite dumt bara för 50 meter från min port finns en pizzeria. Och i övrigt är jag omringad av restauranger.

I övrigt har dan tillbringats med svår söndagsångest, timmar av halvslumrande i soffan med TV och med "Fallhöjd" i handen. Läste just ut den. Den var bra, riktigt bra dessutom. Jag har inte varit så sugen på att läsa den innan för jag tyckte "High fidelity" var sjukt överskattad. Kan ha berott på att jag inte riktigt gav den chans och inte ens läste ut den men ändå, alla tycker väl olika. Nu har jag två val," Odysseus" av James Joyce som anses vara århundradets största roman och "Illusionisten" av John Fowles, även den en gigant. Jag har haft de här två böckerna liggandes här sedan jag var i sverige förra sommaren. Anledningen till att jag tog dem med till Barna var, förutom det faktum att vissa böcker "måste" läsas, att de är riktiga tegelstenar. Så jag tänkte att de tar lite längre tid att läsa, vilket i sin tur betyder längre tid av njutning. Jo pyttsan. Har börjat på båda men inte kommit långt. Jag tror jag måste åka iväg nånstans och isolera mig för att komma in i böckerna. Jag tror ju att jag kommer gilla bägge två, måste bara komma in i dem lite... Att det ska va så besvärligt med vissa böcker. Men om de nu är så bra som de säger så är det väl kanske värt det till slut.

Min söndagsångest berodde på följande lista i min mobil.
Dialled numbers:
03.53 Mauricio  
04.55 Wayne
05.26 Diego
05.30 Roberto
05.45 Alex
05.49 Patxi
05.50 Javi
05.55 Javi
06.06 Roberto
06.09 Alex
06.22 Okänt nummer
06.34 Okänt nummer
06.36 Javi
07.40 Javi

Ok, till mitt försvar var några av de är nummer till kompisar som jag och Ina ringde för att få tag på ett nummer till hennes ex. Om man nu kan kalla det försvar. Herregud, det var sista gången jag tar med mig mobilen ut, jag går inte att lita på. Ser nog värre ut än det var men va fan..

Kommentarer
Postat av: idamaria

mäh. din slampa. hihi.

2006-10-16 @ 10:32:19
Postat av: Magda

Mäh... lägg av dâ.. jag gjorde ju inget ju..

2006-10-16 @ 11:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback