Dagens redaktionsmöte.

Måndag morgon handlade om goda energier. G förde ett två timmars utlägg om goda energier och hur vi kan få allt vi vill i världen genom att önska oss det och sända all vår energi till att det ska hända. Goda saker händer goda människor osv. Han är en fascinerande man, min chef, och jag lär mig så mycket om indisk kultur varje gång vi träffas. Däremot så blir det svårt att hinna jobba när man är i samma rum som honom för det ska pratas och pratas.

Han är övertygad att jag är sänd från nån universal kraft typ och är själen i den här tidningen, i det här jobbet. Javisst, juvelen i krona, själen, den goda kraften. Humor på hög nivå, men också lite orimliga krav kanske? Men om jag verkligen tror att jag är så bra som han tror att jag är, då kanske jag till slut blir det? Om jag önskar det tillräckligt... Ska också passa på att önska mig lite mer grejer, om den här teorin nu funkar.. En egen lägenhet, ett sparkonto, en pojkvän.. hmm.. önska önska önska..

Men jag måste ge honom en sak, jag går ifrån kontoret med ett leende på läpparna, en önskan att jobba jättebra och väldigt mycket energi. Det kanske inte alla chefer lyckas förmedla en måndagsmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback