Finalemente!

Äntligen så har jag tagit mig i kragen och tvättat. Det blev dock inga romantiska möten på tvättomaten den här gången heller. Däremot så fick jag hjälpa en tant med kortet och fylla på o greja. Jag har nog ett väldigt vänligt ansikte för jag blir alltid tillfrågad om att hjälpa till med saker, eller beskriva vägen. Det kan vara hundra människor och de frågar alltid mig.
tvätteri
Mitt tvättställe ligger på Plaza del Sol, precis bredvid Sol de Nit där vi var igår och drack en öl. Och där en kille strök mig över håret. Det händer hela tiden och jag blir tokig, RÖR MIG INTE, ok!! Så jäkla speciellt är det inte med blont hår, men här verkar vissa tro att bara för att en tjej är blond får de göra vad de vill. Jag blir så rasande. En av de första meningarna jag lärde mig på spanska var faktiskt just, "Rör mig inte!" följt av "Dra åt helvete!". Nu består mitt ordförråd av betydligt fulare saker, helst med anspelningar på deras mammor och systrar, det funkar bäst.

ppippi
I det här huset på Plaza del Sol hade nog Pippi bott om hon bott i Gracia. Mitt favorithus, jag älskar det. Men färgerna är finare i verkligehet, i solen lyser det mintgröna och rosa fantastiskt.. Riktigt "början av nittiotalet-radhus"kitschiga färger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback