Hablas ingles?

Borjade lasa Nick Hornbys senaste bok igar, tror iaf att det ar den senaste. Fallhojd. ("Long way down" tror jag ar orginaltiteln) Efter Zahiren som var en valdigt upplyftande bok sa slangdes jag in med 4 personer som alla ville ta livet av sig. Jag hoppas att den blir lite ljusare langre fram.

Var valdigt uttrakad igarkvall men ville inte aka ner till centrum vilket betyder att man ar ensam i Gracia. For ALLA ar sa lata!! 2-3 timmar spenderades pa Chatelet, en jattemysig bar 50 meter fran min port. Jag borjar verkligen kanna mig hemma pa min gata nu, har borjat lara kanna de som jobbar i restaurangerna och pa barerna. Alltid nice. Efter middag sa gick jag en promenad och skulle kopa lite godis. Gick till Open-Cor och kopte jatteackligt godis av misstag. Sen gick jag forbi Plaza del Sol och traffade pa tva svenska killar jag kanner. De jobbar pa Telemarketingforetaget som jag jobbade pa de tva forsta manaderna har. De ar jattegulliga killar MEN jag satte mig ner och sen foljde 2 timmars gnall pa Katalanerna. Jag var sa glad att ingen runt omkring oss fattade vad de pratade om. Det ar klart, jag tycker ocksa att vissa saker har funkar daligt, eller snarare annorlunda an i Sverige. Men det ar ju saker som man far ta nar man flyttar. Jag lovar att de klagar pa invandrare i sverige ocksa.. att de inte anpassar sig. Herregud. De har bott har i snart 2 ar, inte lart sig spanska, umgas bara med andra svenskar, gar ut pa stallen dar det ar mest turister. Usch och fy vad jag inte vill ha deras liv.

Nar de sen flyttar hem till sverige vad har de da med sig? Jaja.. det ar ju deras liv men jag hoppas att de fattar vilket misstag de gor innan de aker hem. Ok, jag ska inte kasta sten i glashus for min spanska ar heller inte den basta. Men jag vill verkligen lara mig och jag har massor med spanska kompisar. Sen har jag ju ocksa min grupp med svenska kompisar och det i sig ar val inget fel sa lange det inte ar de enda kompisarna har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback