Happy Halloween guys

Igår så bestämde sig Club 13 för att stänga festen jag jobbar för på måndagar. Så på två veckor har jag blivit av med båda mina extrajobb. Tråkigt såklart men samtidigt skönt för jag funderade på att sluta eller försöka byta dag för att kunna vara med på alla fotbollsträningar.

Igår Nasty på Felini efter jobbet tillsammans med Arrate. Uttalas med väldigt hårda RRR..(Baskiskt namn) Arrate är bara 20 år, ett litet flickebarn, min första riktiga spanska vän.

Jag hade på mig min tyska blus, min kompis Sofia sa första gången jag hade den att jag såg ut som en tyska. Jag trodde ju självklart att hon menade att jag såg ut som en östtysk kulstöterska innan hon förklarade att hon tyckte jag såg ut som en tysk ölflicka, jodeliho.. Lite annat, men lika illa kanske..

Sen åkte jag tunnelbanan hem med två katalaner jag känner lite som bor nära mig. Med den ena killen, Ivan, kan jag prata väldigt lätt och jag förstår allt. Hans kompis däremot måste upprepa allt han säger hela tiden. När jag inte fattade ett ord han sa så beskrev han det med ett annat, ännu svårare. Jag hatar att vissa människor får mig att känna mig så dum, bara för att jag inte förstår. Ivan blev arg för han tyckte att hans polare istället för att anstränga sig att prata så jag förstod istället gjorde sitt bästa för att prata så svår spanska som möjligt. Triiiiiiiist kille, och taskig..

Halloween i Barcelona. Det ska självklart firas, precis som allt annat. Är det röd dag i spanien, ja då går alla ut dagen innan. ALLA. Jag tycker om att klä ut mig men har helt glömt bort att Halloween i år så det blir lite svårt att rodda ihop någonting nu. Idéer på utklädsel?

Oj, vilket spretigt inlägg.. men men.. nu ska jag iväg och köpa Cola Zero, hyra en film kanske. Jobba lite och fundera om jag har nån outfit här hemma som jag kan slänga på mig senare ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback