Hos packen, min van.

Min uppkoppling, som jag snor av grannen saklart, dog igar kvall. Panik, ja helt riktigt. Men icke att fortrosta, for har finns det internetcafé i varje horn. Det konstiga med Spanien ar att alla smabutiker som saljer mat och alla internetcaféer drivs av pakistaniner. och sa kallas de alla pakis. Min packis nere pa gatan, jag ska bara springa ner till packen, Packen halsade osv. Folk som kommer o halsar pa tycker att man ar dum i huvudet. Men iaf, pa min gata sa har jag saklart en pakislivs och en pakisinternetcafé. Manga ganger maste jag saga att stunderna dar forgyller min dag. De ar sa snalla. Har stenkoll pa hur det gar med jobbet, killar och livet i allmanhet. Nar sofia och My bodde med mig forra aret och man inte visste var nan av dem var, da var det bara och ga och fraga pakisen. De har kolla pa allt. Forresten, mamma, han i butiken halsade till dig veckan efter du akt.

Nu, ivag till G. Har en massa saker att diskutera. Det ar ganska jobbigt att diskutera en tidningsproduktion med nan som aldrig gjort en tidning och som dessutom ser allt i pengar. man maste kampa for att iaf fa in lite journalistiskt tankande. Det ar ju en kommersiell tidning och jag trodde inte att jag skulle ha sa manga moraliska asikter om det, men mitt vansterhjarta kampar emot mer an jag trodde. jag ar ju dock av den asikten att ju mer diskussion, desto battre slutresultat.

Over and out amigos


Kommentarer
Postat av: Anna

Att ha en lokal pakis är en självklarthet i Barcelona! Bodde där för några år sedan och hade då en pakis som till och med skvallrade till min dåvarande pojkvän om hur mycket och vilket godis jag hade köpt. Var inte helt nöjd med att han var så generös med information :-). Kul med en Barcelonablogg i alla fall! Får mig att minnas mina dagar på Manolo.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback