..hösten kommer..

"..det är så kallt på rumme, trots att vi betalt bränsletillägg" Jag har hela sällskapsresanboxen här nere i Spanien och såg alla filmerna för nån vecka sen. Första filmen blev roligare på nåt sätt nu när jag fattar spanska.

Det jag ville säga med det här var att nu har det börjat, rummet är kallt. Några veckor till och sedan kommer det jag vara en isbit dygnet runt som tinar fram nån gång i mars.. Jag har aldrig frusit så mycket i mitt liv som jag gjorde förra året. Det är som att det inte är någon skillnad på ute och inne här, samma temperatur hela tiden, vilket gör att man aldrig känner sig helt uppvärmd. Jag flyttade in i min lägenhet i januari och delade mitt rum med My. Min säng stod då närmast balkongen och i balkongdörren sitter bara ett enkelglas, som dessutom är spräckt och ihoptejpat. Jag låg på min fleecepläd för att få värme underifrån. Sen hade jag ett duntäcke och ett vanligt täcke över mig. Min sovklädsel var superunderställ, tjocksockar plus vid vissa tillfällen mössa. Mössan bars bara när det blåste mkt. Very sexy suecas.

När My flyttade efter 2 månader så drog jag bort den äckliga heltäckningsmattan som gömt ett fint klinkersgolv. Frid och fröjd hela sommaren men nu när det har börjat blåsa höstvindar så märker jag att balkongdörren inte går att stänga helt.. Nåt pajade när jag tog bort mattan. Så nu väntar en ännu kallare vinter tror jag.. snyft.. sov redan inatt med dubbla täcken. Måste fixa dörren, och köpa några tjocka gardiner som håller kylan borta, plus en värmefläkt.

Kommentarer
Postat av: idamaria

om du vill kan jag komma dit å värma dig. min kropp är som en kamin.

2006-10-24 @ 19:48:33
Postat av: Magda

tack! Du är alltid välkommen men jag tar hellre en het spanjack som värmekäll.. Om det nu finns några såna..

Postat av: idamaria

du. maggan paggan päronpuff. spanjorer kommer och spanjorer går. men en varm kvinnokropp består.

2006-10-24 @ 20:02:18
Postat av: Magda

..ja går gör dem iaf..

2006-10-25 @ 04:11:35
URL: http://magdalenita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback