i'll be home for christmas

...måndag morgon, klockan är tio över tolv och jag har faktiskt jobbat i hela två timmar. Det är nästan som om jag börjar få ett vanligt liv här! Jag är anställd på halvtid så jag jobbar bara fyra timmar om dagen, vilket går jättesnabbt måste jag säga. Jag tänkte först att jag skulle klara mig på halvtid och sen jobba extra på måndagsnätterna. Men nu när jag inte jobbar för fellini längre så verkar det bli lite svårt att klara sig på halvtidslön, trots att jag tjänar ganska bra (för att vara i spanien alltså). Vill hitta ett till jobb men väntar nog till efter jul så jag inte behöver ta ledigt direkt. För hem över jul ska jag till varje pris.

Som det är nu har jag jättemycket tid över men jag blir så slö när jag har lite att göra. Då föredrar jag att jobba lite mer.

Hittade resa hem.. kommer nog till sverige den 16 december och stannar till 2 januari.. Blir ingen Stockholmsvisit den här gången utan direkt upp till snön och kidsen. Jag längtar redan så mycket att det gör ont.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback