Min väg till jobbet..

Ajaja vad mycket det blev att göra nu sista dagen. Fast så är det väl alltid. Nu är jag hemma på lunch och är tvungen att vänta på att siestan är slut så jag kan gå o handla lite mat att laga. Idag när jag gick till jobbet så fotade jag lite på vägen. Kontoret ligger bara en sådär 4-5 kvarter bort så det är nära men såhär ser det ut på vägen dit iaf. Bilderna går att klicka på den här gången.

Om jag står utanför min port och fotar upp mot Plaza Virreina så ser det ut såhär.
Min gata neråt.

Plaza de la Revolució. Ett stenkast från min gata. Längst ner ligger ett glasställe med hemmagjord glass. Vansinnigt god.

Bra lunchrestaurang. Menù del dià 8 €.

Plaza del Sol.

Typisk liten rörelse. Här jobbar en gammal gubbe som renoverar gamla möbler. Jag vill alltid gå in.


Stanley utanför "Olivias vinkällare". Min arbetsplats. En gammal bodega, döpt efter G:s dotter.

Beatriz, min arbetskamrat, framför min provosoriska arbetsplats. Nästa vecka, IKEA och nya skrivbord o grejer.

Ska tillbaka till kontoret vid åtta och gå igenom lite grejer med Bea. Sedan ska hon vidare till sitt andra jobb, hon spelar dockteater! Väldigt roligt. Hon och hennes kille tillverkar dockor och spelar teater. De har ett program på TV också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback