Monday again

Oj vad fort förra veckan gick. Mândag igen och nu har jag besämt mig för att starta en diet. Mitt problem senaste 3 mânaderna är att jag inte haft ett jobb sâ jag har inte gâtt lika mycket som jag brukar och sâ har jag inte tränat nâgonting för jag har varit sjuk hela tiden. Sâ nu imorgon mâste jag till läkaren och fixa lite medicin sâ att jag blir frisk och sâ en ny diet. Fânigt, jag vet men mina byxor börjar bli trânga sâ det är nödvändigt. Egentligen borde man kanske börja med att slänga ut allt onbyttigt man har hemma som man inte tänkt äta men istället sâ ât jag upp det. Nu har jag magknip av för mycket choklad sâ man kan väl säga att min diet börjar imorgon.  

Alla mina problem idag är av ytlig karaktär känns det som. Är i behov av en klippning ocksâ men jag är lite skraj för spanska frisörer. Är övertygad att jag kommer komma ut därifrân med pudelhockeyfrilla. Katalanfrisyr alltsâ. Vilken mardröm. Dessutom sâ är min hârtyp inte direkt som spanska tjejers. Jag har bara klippt mig tvâ gânger i Spanien och bâda gângerna var ganska speciella. Första gângen var mitten av juni förra sommaren. Jag var pâ Felini som vanligt efter jobbet, klockan var väl runt fyra pâ morgonen och jag stod och pratade med Yohan och en kompis till honom. Kompisen frâgar mig nâgot som försvinner i electrodunkandet och sâ frâgar han igen och gör ett tecken mot mitt hâr. Lite pâverkat nickar jag och säger visst. Helt plötsligt flyger lânga blonda hârtesar ner över dansgolvet. Panik! I bakfickan hade killen haft en sax i miniformat och tyckte att det var kul att fixa till folks hâr pâ fyllan. Sedan fortsatte det här natten genom, Eddie klipptes mitt pâ ramblan och Ingrid klipptes pâ en sunkig svartbar nâgongâng tidigt pâ morgonen. Ärligt sâ blev alla väldigt mycket snyggare, en av mina bästa klippningar. Vi träffade killen pâ stranden dagen efter, han var pâ väg till Ibiza och hade stannat i Barna ett par dar bara. TIll vardags var han hârstylist i New York. Jaja sär ser man.

Min andra klippning här var som hârmodell för en frisör som sökte jobb.. Det blev helt ok ocksâ. Men nu är jag lost. Min kompis Eva sa att om jag ville ha lângt hâr ska jag klippa mig en centimeter varje gâng det är fullmâne. hmm.. . nja.. tror inte riktigt pâ det va.

Nu hem och sen till 13. Mândag som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback