...mr r..

..väldigt förvirrad just nu, ska klockan ställas om? Alla mina klockor visar olika nu och är för trött för att fatta vem som visar rätt.. alkolåset, donde estas??? 

Min kväll började väldigt tidigt när jag och Mayka gav oss iväg till förorten. Hospitalet, en egen värld. Mauricios band Stab skulle spela andra uttagningen i en musiktävling. Vinnaren skulle få åka till en nationell final i Madrid och vinnaren där representera spanien i nån europafinal typ. Det var 15 band som spelade 2 låtar vardera. Det var riktigt roligt att se även om det var spretande nivå.. tyvärr så gick stab inte vidare, även fast de var grymma, så det var lite trist stämning. Men den trista stämningen dämpades snabbt med öl och tequila. usch usch usch.. Mau skulle DJ:a på Mondo så han drog tidigare men jag o Mayka o Adrian hängde kvar ute i förorten ett tag innan vi drog oss in mot stan. Väl inne i stan kände både jag o Mayka att det blivit tok för många öl och vi behövde mat annars skulle vi stupa, så vi drog till Reloj och köpte burgare.. Lite mindre på lyset så lyckades vi sen ta oss till Mondo och möta upp med Mau. Väl där så var det som vanligt, tråkigt uppklädda up-townbarcelonabor. Inte alls min typ av folk men jag känner några som jobbar där så det var kul att träffa dem iaf. Sen kommer Julio, en kille jag jobbade med på Princesa, han jobbar som fotograf för kvällen så han fotar oss och sen berättar han att Ronaldinho inte vill fotas..

-VA, är Ronaldinho här??!! uttbrister jag och visar mitt sanna småortsnylle.
-Jo, han är ju inne i VIP med Deco, såg du inte det, du gick ju nyss förbi..
-Nää!! Åhh jag vill träffa Ronaldinho, säger jag..
-Men åh Magda, säger Mau, skärp dig för i helvete.. det är väl inget speciellt.
-Inget speciellt??!!! Det är bara världens bästa fotbollspelare!
-Som också går ut och dricker som alla andra.. (Mau)
-Ja, men jag har aldrig träffat nån så stor person, säger jag.
-Men jag har två kompisar som hånglat med honom, säger Mayka.
-Ja just det, det är inget speciellt att träffa honom, säger Mau.
-Men åhh ni fattar ju ingenting..

Sen går jag.. ser Ronaldinho som står o snackar med en tjej inne i VIPrummet och sen går han förbi mig när han smiter därifrån.. Stort som fan.. Sen kan de där colombianerna och norskorna säga vad de vill..


Kommentarer
Postat av: Michaela

Men åh! Lite häftigt att se Ronaldinho :)
Har du någon aning om var Lionel Messi brukar gå ut (om han nu ens gör det) ? ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback