Nasty

..nasty monday. I mer än ett år har jag jobbat för samma fest varje måndag. Nasty monday på Club Felini, eller Nasty suecas som den kallas i folkmun. (sueca=svensk tjej) Sex (om man vill, garanterat) Drugs (det är barcelona vi pratar om) men främst ROCK N' ROLL. Eftersom överdriften främjar förståelsen så kan man väl beskriva festen såhär. Blonda, svenska (+lite andra skandinaviska) cheap monday rumpor dansandes, hoppandes i jämntakt med svarttröjande, piercade, totaltatuerade argentinare med en sak i blicken.

Huva.. jag ryser när jag tänker på det. MEN kul kan man ha iaf. Och det har jag nästan varje måndag. Jag hoppas att det är underförstått här att jag inte tillhör den övre kategorin. Jag är en oldie i Barcas uteliv, dels för jag bott o jobbat här ett tag men kanske framförallt för att jag är äldre än de flesta som är här, svenska tjejer alltså. Och det är SKÖNT.. Hade nog inte pallat den här stan som 19-åring.

Måndagar är också grymma för det är dan i veckan som jag är populärast. Alla vill träffa mig på måndagar. Om jag inte låtsas om anledningen (jag är den enda som har gratisbiljetter till denna fina fest) så stärker ju det självförtroendet för resten av veckan. Det enda jag behöver göra är att gå ut på gatan, stå och snacka med kompisar och sen så gör jobbet sig själv.. Sen är det bara att casha in.

Igår ringde en kompis som jobbar på bar Manolo. Så här sa han:
"Jag ringer bara för att meddela att vi nu har köpt in Ponche till Manolo. Enbart för dig och Stina. Så vi hoppas få se er här snart" klick.. hahahahaha.. man har dem runt sitt lillfinger.

En sväng förbi Manolo för att tacka får det väl bli ikväll också.

Sov gott medan jag ger mig in i köttmarknadens värsta tempel.

Hasta mañana

Kommentarer
Postat av: marre aka whitney

jaha ja. jag plöjer vår favvoserie å trycker i mig cocosbollar. ont i magen is the price to pay. ungefär så nasty är jag på en måndag.

2006-10-09 @ 22:25:58
Postat av: Maria i Barcelona

Kul med party!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback