NITe

Idag ska tidningen till tryck!!!!! Aaaaahhhh, jag fattar inte att det ska bli sån stress fast vi haft god tid på oss.. Men annonserna kom in igår, och nästan alla klubbar som annonserat ville att vi skulle sätta ihop annonserna åt dem så vi fick bilder, logos och text. Det är ju verkligen inte vårt jobb, och jag fattar inte att man, när man betalat ganska mycket pengar, inte vill ha lite mer koll på hur det blir.. Eller hur? Men G hade lovat så jag satt upp halva natten igår och gjorde annonser. Med hjälp av de andra så blev det ganska bra ändå.

Vi är en väldigt internationell grupp som jobbar här. Jag, svensk, G från Indien, Beatriz från Spanien, Patrizio från Chile, Jay från Holland och Stanley från Kenya. Jäkligt roliga är de också. Igår kväll så tog G på sig sin familjedräkt från Indien och sjöng på tre olika språk, hysteriskt roligt. En karaktyr av sig själv. I övrigt skulle jag nog kunna beskriva min chef (fast han säger att jag inte får säga att han är min chef, han är bara chef över sin själ och sitt öde, hahaha, flum) som Peter Pan. Och Jay och Stanley är de "lost boys", eller vad de heter. Stanely pluggar här men kunde inte få tag i någonstans att bo så G låter honom bo gratis. Det är svårt för afrikaner att få hyra nåt i det här landet. Jay är G.s tremänning (syssling för er torra söderbor) och G beskriver honom såhär, "..det som tar en vanlig människa 2 timmar att göra tar Jay 4". Håller inte riktigt med men speciell är han, och världens snällaste människa tror jag.

Nu jobba. Hoppas att det inte blir några fel när den ska till tryck. Igår pratade jag med tryckeriet igen och fasen vad svårt det är ibland med spanskan. Om det blir några fel kommer det va jobbigt som bara den att förklara och hitta lösningar.

NITe heter tidningen förresten. Nit är natt på katalanska. Tidningen är tvåspråkig, spanska och engelsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback