Rapport från Camp Nou..

...ja rubriken ljuger nästan inte alls.. Ett stenkast från Camp Nou låg vår fotbollsplan. Om man nu kan kalla det plan. Det var en blandning av asfalt och inomhusgolv så självklart funkade inte mina grässkor. Jag fick använda mina springskor men måste nog köpa mig ett par inomhusfotbollsskor nu i veckan. Mina är i svea. Jag vet inte vad jag trodde egentligen för jag har inte sett en enda gräsplan i Barca (förutom Camp Nou då, men där är nog svårt att få tid, =) Min nervositet släppte faktiskt direkt när jag och Arrate kom dit, det behövdes bara en blick på resten av tjejerna för att fatta att det inte var allsvenskanklass vi pratade om här. Under uppvärmningen viskade Arrate till mig att hon glömt att säga att det var ett lesbiskt lag. Men, tillade hon på största allvar, det var inte obligatoriskt. Hahahaha.. det var ju snällt! Att jag inte behövde byta sexuell inriktning alltså.. Javi sa till mig förut att det bara är lesbiska tjejer som spelar fotboll i Spanien. Jag finner det här otroligt intressant och ska snoka lite i det. Nu är jag ju inne i systemet också så vi får se. Jag tycker att det verkar som om spanska tjejer i allmänhet inte sysslar med lika mycket sport som svenska tjejer. Så kanske är det så att så att tjejerna spelar fotboll tex för gemenskapen hos likasinnade, inte för intresset av att spela fotboll. Jag har ingen aning.. Förmodligen har jag helt fel och Javi snackar bara skit men jag ska undersöka det lite närmare..

Själva träningen då. Jo det gick ungefär som jag föreställt mig, min kondition är riktigt usel och jag kände mig spyfärdig och yr om vart annat. Det roliga var dock att medan jag var dålig för att jag har dålig fysik så var de flesta andra dåliga för att de inte kan spela fotboll. Men no pasa nada.. Jag njöt av varenda sekund, jag har saknat fotbollen jättemycket och jag längtar redan till nästa träning. Men allvarligt, de flesta var riktigt kassa.. Fast då får ju jag kanske glänsa lite när min kondis är bättre. Och det är ju alltid kul att vara bra på nåt. Helst bäst vill jag vara, det är grymmast..

Kommentarer
Postat av: idamaria

fanns det nån snygg flata då?

2006-10-26 @ 11:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback