Tetris

Tetris var lätt mitt favoritspel när jag var liten. Vi hade lyxen att ha en dator hemma redan när jag var kanske 10 år. Problemet med det var att man så lätt fastnade där framför datorn och sen bestod hela natten av tetrisdrömmar. ni fattar, tick, tick, fyrkantiga, trekantiga, f-formade moduler närmar sig botten, ska man hinna  ändra dem.. usch mardrömmar.. Nu har mitt överdrivna onlineliv straffat mig igen.. Inatt vaknade jag fem gånger av en bild i mitt huvud.. Det enda jag ser i min dröm är min dataskärm med pop-uprutan i högra hörnet som poppar upp när man får mail.."Du har ett nytt meddelande från bla bla".

Min paus från datorn har den senaste dagen mest bestått av Paulo Coelhos senaste "Zahiren". Har bara läst Alkemisten av hans tidigare men i jämförelse så gillar jag nog zahiren mer. Inte lika mkt saga. I övrigt lästa böcker de senaste två månaderna:

"Tillsammans är man mindre ensam" Anna Gavalda - Mycket bra
"I skuggan av ett brott" Helena Henschen - Bra
"Olyckligt kär i ingen speciell" Fredrik Virtanen - Jag är lite besatt av Fred. Skrev ett mail till honom en gång och hans avslut på mailet löd "... puss fred". hahaha.. mkt roligt.. Boken är iaf hans blogg det senaste året fram till april. Jag gillar det han skriver så för mig var det underhållning hela tiden, även om jag redan läst det mesta på hans blogg.

Sen har jag halvläst "Kvinnan är första könet" av Björn Ranelid. Vet inte varför jag aldrig läste ut den, den var helt ok har jag för mig. Men ibland så fångar inte boken mig hela vägen. Men helt ok början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback