Tillbaka..

..på balkongen. För några veckor sedan när jag jobbade träffade jag två killar som jag kände igen. De jobbar på två mexikanska restauranger som ligger på min gata och de går alltid förbi. Jag sa att jag kände igen dom för att de jobbar på min gata.. Det tog ett tag innan de kopplade och sen.. "jaaa, det är du som är flickan på balkongen!!!" Det är tydligen vad jag kallas i grannskapet, flickan på balkongen.  Väldigt mycket Maria Gripe över namnet, och jag älskar det!

Ända fram tills för en månad sen ungefär så var balkongen den enda plats i lägenheten med uppkoppling  och det var därför jag satt där så mycket. Plus för att läsa såklart. Sen helt plötsligt så funkade allt perfekt inne vid mitt skrivbord, men lika plötsligt så slutade allt funka också. Trist.. mest för att det börjar bli lite kallt att sitta på balkongen hela tiden. Men jag har iaf ett fint namn under tiden.

Flickan på balkongen. Som en liten ängel. Ja nån kanske jag lurar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback