De tycke om mig!

JAAA!!! Skrek jag igår kväll när jag kom hem efter första dag på nya extrajobbet. Och jag skrek inte för att jag var så lycklig över att vara hemma utan för att jag fått ett mail som börjar såhär;

"Hej Magdalena!

Du är antagen till Braheskolan-Visingsö Folkhögskolas kurs Spanska i praktiken i Barcelona, genomförd av Internationella Skolorna."


Här kan ni läsa mer. Lite kort så är upplägget så att du börjar med en 8 veckors intensivkurs i spanska med tyngd på affärsspanska och grammatik, precis vad jag behöver. Alla måste ha läst spanska i minst tre år och sedan delas man in i två grupper beroende på hur duktig man är. Sedan har man praktik i 13-14 veckor och det är mest därför som jag sökte den här kursen. Jag hoppas på att det ska vara en väg in i arbetslivet här. Det är otroligt viktigt att ha arbetslivserfarenhet från Spanien på ditt cv. När de gjorde intervju med mig så sa de att de hade några platser som skulle passa mig perfekt med tanke på min utbildning och vad jag vill göra.

 

Vi får se hur allt blir, just nu är jag bara så glad. Och jag längtar efter att lära mig spansk grammatik! Jag behöver en bättre grund för jag bara pratar men har ingen aning om varför jag säger som jag säger eller att det faktiskt finns en mängd regler som gör allt lättare, och svårare. Åhh.. 14 januari börjar plugga igen. Jag är så glad.



Kommentarer
Postat av: erika

grattis grattis magda! kul för dig. och vad fint du har det hemma i lägenheten, julmys. kram!

2007-12-06 @ 19:06:57
Postat av: maria

Bra jobbat Magda! Fan vad kul, fantastiskt!
Vi ses i jul =)

Kramar Maria (rehn)

2007-12-06 @ 20:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback