Ångermanland

Anledningen till att jag inte bloggat är inte att jag inte haft någon dator utan jag tror snarare att det är att det liksom inte finns nåt att skriva. Jag är ju hemma, allt är ju som vanligt. Allt ser ut som vanligt och allt känns som vanligt. Jag tycker själv att jag kommer från landets finaste landskap, såklart, men skulle jag ens försöka att beskriva det vet jag att jag skulle misslyckas. Det finns inga ord inom mig att beskriva hur vackert det är här en solig vinterdag. ähh.. jag tänker inte ens försöka.

Jag gick förbi min gamla skola idag. Skärvsta skola där jag gick 1-6. Idyll.

Här gick jag ettan och tvåan.
118092-98

Rakt över vägen ligger stora skolan där jag gick trean till sexan.
118092-99

Utsikt från Österåsen. Sollefteå ligger längst upp till höger i bilden. Man ser slalombacken och röken från sjukhusskorstenen.
118092-97

Om ni vill vila upp er nån gång så ligger ett väldigt vackert hälsohem uppe på Österåsen. Nordens största trähus.
118092-100

Kommentarer
Postat av: Jerry

Medger verkligen att det är vackert. Kan inte låta bli att sakna Norrland. Men min 15 månaders vistelse i Sollefteå spenderades på tok för mycket i Graninge där det alltid var 10 grader kallare än i övriga landet. Nåväl, i Sollefteå tycks det ju vara vinter i alla fall.

Har förresten också blivit visat en skoterfilm när jag var hemma hos en polare i Härnösand en gång. Slednecks 6 hette den. Helt galet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback