lägenhet i Gracia någon?

Idag fick jag lite mer insyn i den spanska bostadsmarknaden. Var och kollade på 2 lägenheter här uppe. Perfekt lägen på de bägge, bara två gator bort. Den första, 50kvm på Calle Verdi. Man kommer direkt i köket, det luktar källare och mögel. Till höger ett litet rum utan fönster, rakt fram en ranglig trappa upp till övervåningen där en toa och annat lika litet rum utan fönster finns. Usch, alla gick väldigt fort därifrån. Som en riktig sunkig källare utan fönster. Lägenhet nummer två, snäppet bättre. Dyr men större och med fönster. Tyvärr konstig planering så det inte gick att hyra ut ett rum. Plus att toan var ute i ett litet rum på balkongen. Men det var roligt att gå och kolla, kände mig som en spanjorska nästan.

Sedan ringde jag till Beatriz, min förre detta kollega (hon fick sparken efter ett bråk med min galna chef). Jag har en värmefläkt som är hennes som jag måste lämna tillbaka. Då berättade hon att de äntligen hittat en större lägenhet och ska fixa klart alla papper imorgon. OCH att hon gärna vill att jag tar över hennes lägenhet om det går att fixa!!! Yippie! Ska dit och kolla på den nu vid tre. Den ligger bara typ 100 meter från där jag bor nu! Perfekt.. hoppas hoppas hoppas hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback