En katalan i skogen?

Jag berättade för inte så länge sedan för Toni att många svenska ungdomar åker till Norge för att rensa fisk och tjäna pengar. Och nu har ju han såklart fått för sig att han vill göra det. Egentligen inte så mkt för pengarna som för att träna engelskan. Hur mycket engelska de nu kan i fiskefabrikerna i norge går ju att diskutera. Jag kan inte säga att jag är jättesugen på att han drar till Norge, vill mycket hellre att han är kvar här eller att han åker med mig till Sverige. Så ikväll föreslog jag att han istället skulle åka till Sollefteå och jobba en månad med att sätta plant. Lysande idé, eller hur! Så kan ingen med skogsägarkontakter hjälpa mig fixa ett jobb åt en liten katalan med väldigt gullig engelska. Det verkar vara det enda sättet att få med honom till sverige.



Kommentarer
Postat av: Erika

Han kan få jobba som volontär på urkultfestivalen om han vill;) dåligt betalt, men inträde till festivalen och gratis boende och FIKA! många som kan prata både spanska och engelska här. Bara åtta timmar behöver han jobba!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback