Borne idag

Mamma och Biggan, moster, är här och nu står mamma på en stege inne i mitt rum och tvättar fönstrerna. De tycker väldigt synd om mig för att jag måste bo i en sådan hemskt kall lägenhet. Det är nästan skönt att någon kommer hit och får känna hur kallt det är när vintern kommer. Jag har en vana att överdriva så nu tror ingen på mig, lite vargen kommer syndrom.

Har precis ätit en lyxfrukost, hårdbröd med getmese, nu väntar Borne med Picassonmuséet. Jag ska ta på mig mina nya kläder som inhandlades igår med hjälp av mamma. En svart kappa och en stor randig tjocktröja som används som klänning. Jag älskar höstkläder. Jag kommer ihåg hur jag kolla i höstkatalogerna när jag var liten och ville köpa alla vinröda, skogsgröna ulliga kjolar och halsdukar, tjocktröjor och strumpbyxor. I Sverige är ju den säsongen väldigt kort men här kan man gå höstklädd hela långa vintern. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback