Millenium

Ansökningen till skolan är nu helt klar. Kompletteringar inskickade och nu är det bara att vänta. Hade ett möte med cheferna på mitt nya extrajobb idag. Vi pratade på och jag berättade en massa om mig och det slutade med att de undrade vad jag egentligen gjorde där, jag var alldeles för överkvalificerad för jobbet. Jaja.. men man måste ju ju jobba sa jag.. Det är i alla fall ett företag som växer och de sa att det är möjligt att de behöver någon i framtiden. Jag berättar för exakt alla jag träffar vad för sorts jobb jag söker, till slut nappar det. Rehnen verkar övertygad om att det är så jag kommer att få jobb, att någon bara erbjuder mig ett. Det brukar vara så. Men tills dess så måste jag ligga i.

Har haft ett par fixardagar nu och det känns så skönt. Nu har jag inte dåligt samvete över att jag kommer att ligga i soffan hela kvällen och läsa Stieg Larssons sista. Iklädd långkalsonger, mjukisbrallor, tjocksockar, t-shirt, stickad tröja, fleecetröja, badrock och så en filt på det. Om det kommer in en mördare har han ingen chans att se mig, han ser bara en hög med kläder. Allvarligt, min lägenhet är som en jordkällare. Temperaturen ligger 13 grader. Ute var det idag 16-17. Jag var tvungen att öppna alla balkongdörrar för att släppa in varmluft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback