Ny James, George eller Marklund?

Min uppkoppling är ganska kass så det blir inte så mycket surfande idag. Istället ska jag kila iväg till bibblan och läsa lite spansk historia. Jag älskar bibliotek. (no shit, sherlock.. men men) Läste ut sista om Salander i natt vid halv fem tiden. Jag var lite rädd att det skulle sluta med en cliffhanger där men icke.. Jag gillade böckerna väldigt mycket för jag är en sucker för spänning men några saker hade defenitivt gjort böckerna bättre. För det första så skulle han aldrig ha skapat Niedermann, hela trovärdigheten med boken föll på den karaktären. Och det krävs trovärdighet för att den här typen av böcker ska vara spännande och bra. För det andra så tycker jag att den manliga "hjälten" är hemsk. Han känns självgod, själupptagen och självälskande. Och att alla kvinnor skulle falla för den typ av man han är, nä skulle inte tro det. Det går inte hem hos mig.

I övrigt drömmer jag om att kunna skriva böcker som dessa. Vad tycker ni? Ska jag göra ett försök? Det verkar ju vara ett jäkla tjat i Sverige om alla dessa deckardrottningar så det kanske inte skadar med en till.. Jag återkommer i frågan.

Kommentarer
Postat av: Jerry

Kan inte låta bli att påpeka att Sverige inte behöver någon ny Marklund. Bli en svansk Joyce Carol Oates istället, det skulle verkligen behövas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback