det öser

Tack men nej tack. Jag jobbar inte gratis om ni tror det.

Eva ringde mig tidigare och frågade om jag ville jobba på lördag på en fest så jag gav mig ut i regnet. Det har verkligen öst ner hela kvällen men för att se lite fin ut så tog jag inte mina regnstövlar. Dumt. Jag var dyngblöt in till underkläderna när jag kom hem. Jobbet var iaf en fest på lördag från klockan åtta så jag kunde inte ta det eftersom jag jobbar till åtta på kongressen. Det visade sig vara samma fest som jag är bjuden till! Suprizefesten! Så jag fick allt avslöjat för mig. Lite tråkigt faktiskt. Det är en skatevideopremieret för Nike med middag och fest efter. Jag förstod redan innan att det skulle vara något med Nike eftersom min kompis kille jobbar för Nike men det lät verkligen som en exclusiv fest det här. Ingen vet var de ska eller vad som ska hända och jag fick lova att inget avslöja.

Jag blev ganska lättad att jag inte kunde jobba för att servera sina vänner är inte roligt. När de är inbjudna som gäster och du är där för att fylla på deras glas. Vilket slöseri med talang och intelligens, eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback