dundundundundunduuu


"Millenium"
ligger bredvid mig och jag har läst sedan jag kom hem vid femtiden men nu kan jag inte öppna boken för då blir det ännu en sömnlös natt. Igår låg jag vaken och fantiserade om alla mördare som tog sig in i min lägenhet. Jag hatar min fantasi ibland. Jag kunde inte somna förrän dörren öppnades och jag såg ljus utifrån hallen. Vilket i sig är ganska paradoxalt eftersom det egentligen kunde ha varit mördaren jag tidigare inbillat mig höra. Istället så hör jag dörren öppnas, tänker att det är Magdalena och somnar på direkten. Hon kom hem runt tre och jag var tvungen att gå upp vid sju. Ikväll är hon ute igen och kommer garanterat hem ännu senare medan jag måste upp vid sju imorgon igen så det är bäst att låta boken ligga. Men den är ju så spännande.

Det är tortyr att läsa deckare när man har en sådan livlig och morbid fantasi. Dessutom har jag idag på tantdläkarkongressen sett ett gethuvud genomborrats för att demonstrera en ny borr. Happy thoughts, where are you? I Sollefteå brukar jag alltid läsa Åsa Nisse innan jag somnar om jag läst nåt läskigt. Här lyser julalbumen med sin frånvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback