jobbade ju i veckan

Är så trött så trött.. Fredagen blev väldigt lång. Först jobbade jag till halv nio, släpade mig hem med mängder av påsar. Böcker, mat, kläder, skor. De böcker jag fick med mig från bokmässan var, Lonely Planets Romguide till Toni som åker dit om någon vecka. Sedan tog jag: "El palacio de la medianoche" av Carlos Ruiz Zafón, "Once minutos" av Paulo Coelho, "Nada" av Carmen Laforet, "Nunca renuncies a tus sueños" av Augusto Cury, "El mundo de las palabras" av Steven Pinker.

Kom hem iaf, slängde mig i duschen och sedan gick jag och Toni till teatern på gatan bredvid. Torsdag, fredag och lördag har de improvisationsteater. Improooooofighters. Vansinnigt roligt, förutom när de gör vissa saker på katalanska. Efter det så cyklade jag ner till Stina och Marja på Coppelia där chefen har infört en ny promotion. Stinas snygga kompisar får gratis Mojitos om de kommer och sitter vid baren och hänger. Grym deal. Och jag räknas då med också, om nån tvivlar.. Efter Coppelia blev det Felini de saco och sedan hem till sängen vid sjutiden. Idag är jag inte pigg och Eva ringde just och frågade om jag ville jobba med henne på ett nytt ställe. Jag sa ja men är vansinnigt nervös för det är superposh och jag har ju faktiskt ingen koll över huvud taget. Jag kan räkna gångerna jag jobbat som bartender på mina två händer. Jag kan inga spritsorter.. usch.. och killen som anställde Eva säger att det är super Vip, superposh osv osv.. Jag måste klä upp mig det snyggaste jag kan och jag känner mig som skit. Roligt? nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback