kalkonfilé


Man skulle ha varit engelskalärare. Då hade jobbet varit kirrat i Barcelona. Nu tror jag dock att jag inte ska nämna jobbsökande mer förrän jag har fått ett jobb. Det börjar kännas lite patetiskt för jag pratar och pratar men jag tar liksom inte tag i det. Det är klart att jag inte får några jobb om jag inte söker några. Nog om detta för tillfället.

Nu ska jag istället ta tag i kalkonen som ligger marinerad. Tillagar man kalkon på samma sätt som kyckling? Jag skulle nog gissa på det iaf. Har för en gång skull planerat min mat och håller nu på att förbereda matlådor för slutet av veckan och helgen. Det är något slags helgonfirande på fredag igen så affärerna är stängda. Toni kommer att imponeras av min husmoderlighet, han tror nämligen bara att jag läser böcker när jag är hemma. Vilket, för det mesta, också är helt sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback