kort story


Oj vad roligt det var igår. Det hela började bredvid estacio Sants där en stor grupp stod och väntade när jag kom dit. Jag pratade med My på telefon eftersom de, som jag sagt tidigare, var försenade. Det var en sådan högstadiestämning på hela tillställning att jag också förvandlats till en nervös 15-åring som absolut inte kände sig tuff nog att gå fram och hälsa på någon jag kände bara för att de stod där i klungar. Tuffa skateare. De flesta närmar sig 30 och klär sig fortfarande som 15-åringar. Men, som My brukar säga med förvåning i rösten, "de är ju renligare än de flesta även om man inte tror det när man ser kläderna." hahaha.. Som tur var kom så kom My, Ina, Nadia och Katja just strax efter mig och vi anmälde oss för avresa.

Två Nikebussar stod och väntade på oss och hela tiden filmades och fotades det. Det var när alla hoppat in i bussarna som den riktiga skolresekänslan infann sig. Hög musik, fnitter, porros (ok, hände inte direkt på mina skolresor). Ingen, utom jag och Ina (hennes pojkvän jobbar för Nike och anordnade festen) visste vart vi skulle eller vad som skulle hända så det var vilda spekulationer vart vi var på väg.

Shit.. började skriva sen gick jag och åt och diskade och nu är jag så trött att jag snart somnar. Kort fortsättning på storyn.

Vi kom fram till en byggnad där BINGO lyste i starkt neon och fick gå upp för fallfärdiga trappor bland bråte och rat. Längst upp så öppnades dörrarna till en jättestor lokal med en bioskärm och soffor i mängder på ett sluttande golv. Lite längre upp en bar där Eva och Nagore servade. Sedan följde Europapremiären av någon Nikeskatefilm som jag halvt sov mig igenom. Det är liksom roligt att titta i 10 minuter sedan räcker det.

Efter det följde fest med catering och vin och öl och en massa meeting och greeting. Alex, Ruben, Patxi, Lee, Javi med flera. Väldigt roligt att träffa alla. Har nästan inte träffat någon av dem på ett år. De skyller på Toni, att jag inte går ut pga honom. så är det väl delvis. Det blev trots att jag gärna gått ut med alla en tidig kväll för idag var jag tvungen att jobba på en presslunch för Planeta. Träffade Spaniens svar på Horrace och Kristina Lugn mfl.. Igår några av världens bästa skateare, idag kultureliten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback