regn och rusk

Igår sken solen över oss Sitges och nu i eftermiddag har vi legat inne med balkongdörrarna öppna när blixten, åskan och regnat härskat över gatorna. Det här är den bästa tiden att vara i Barcelona. Ännu bättre nu när jag äntligen har ett par gummistövlar att plaska runt i. De är fina, med blommor därbak.

Gick senare på bibblan med Toni och vi lånade två guideböcker till Stockholm och Sverige. Det känns lite skämmigt att jag måste läsa på men jag vägrar att åka dit och veta mindre än Toni. Det ska bli roligt att turista faktiskt, det är ju sällan man gör det i sitt eget land.

Appropå rubriken så stämmer det inte. Visserligen har det varit regn men rusk märker man inte av än. Varma regn. De är lite härligare ändå trots att jag är svältfödd på kyla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback