måste nätverka mer..

Jaa, nu ligger fläskkotletterna i magen. Jag tog ju som sagt var ett glas(snarare en flaska) vin med Peter och Marja som gjorde oss sällskap. Det var trevligt men framförallt nyttigt. Peter är min svenska kontakt härnere kan man väl säga. Jag har många svenska vänner men alla har skitjobb på barer och restauranger osv. Peter lärde jag känna när jag kom ner till Barcelona och vi utgjorde den första grupp svenskar som blev anställda på Connecta Callcenter. Vi var 8 pers som anställdes, efter nån månad hade Peter blivit befodrad och jag fått sparken. Idag har de 70 anställda och han är platschef. Igår fick jag tips på vilka svenska företag som finns härnere, det verkar finnas hur många som helst.

Jag ska också gå med i Svenska handelskammaren där de bland annat har mingelkvällar på torsdagar så det är nog ett bra ställe att knyta kontakter på. Jag har även sedan länge funderat på att gå med i SWEA som är en organisation för svenska kvinnor i utlandet. Min aupairmamma i Holland var medlem och de verkade syssla med en hel del interessanta grejer. Mer förslag, någon?

Kommentarer
Postat av: Michaela

Mina tip hade varit att kolla upp vilka svenska företag som finns i Barcelona & att gå med i någon svensk organisation, men du har ju redan gjort allt så nu önskar jag dig ett stort lycka till :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback