Ny phone

Sushilunch idag med Mau och Mayka. Buffé för 8E och jag är fortfarande mätt, sex timmar senare. Sedan spenderade vi ungefär 2 1/2 timme på Fnac i ett försök att byta mobilleverantör. Vi gjorde ett försök för några månader sedan men då skulle de ringa oss när vår nuvarande leverantör godkännt bytet, vi väntar fortfarande. Så espanish. Nu är det ju självklart mitt fel också eftersom jag inte gått och klagat och tjatat men ändå så typiskt. Igår gick det dock inte att förtränga längre, mobilabonemanget måste bytas snarast. Räkning för förra månaden, 193E. Jag snittar alltid runt 150E i månaden. Och då ringer jag ändå nästan aldrig. Spanien måste vara det dyraste landet i Europa att ringa i. Men nu har jag skaffat ett grymt nytt abonnemang, om allt går som det ska. Och en ny telefon Nokia N70 som jag fick gratis. Jag ville egentligen ha Nokia 7373 som är den nya varianten av den jag nu har. Den är så rosa och fin men för dyr för mig just nu.

I morse när jag var och hämtade ut min lön på agenturen så berättade ekonomisnubben att hans mormor hette Magdalena. Det är konstigt det där, sa jag. Vadå? sa han. Att alla spanska killars mormor heter Magdalena. Varpå hans kinder sakta intar en lätt rodnad. Asså, det var inte menat så.. jag lovar. Haha.. Jag har varit på ett väldigt rethumör hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback