smör

Min diet har befunnit sig i en svacka idag. Svackan tar sig form av croissants och donuts. Det är ett helsicke att bo i Spanien, i vart enda hörn finns ett bageri. Jag har kommit fram till att jag inte kan gå ut på gatan hungrig, för är jag hungrig har jag ingen diciplin över huvud taget. Croissanter är ju onyttiga som de är men nu har jag upptäckt den värsta typ croissant. Smörcroissant.. mmmmmmm.. den är helt gul, tänk så mycket smör det måste vara i den.. mmmm.. En ny dag imorgon.

Idag har jag kommit fram till att om jag behöver skriva något så är jag mest effektiv om jag går iväg till ett café med block och penna, sätter mig och tar en te och skriver. Sedan bara renskriva framför datorn. Kan helt omöjligt koncentrera mig. Har skickat iväg en ansökan om ett layoutjobb idag. Jag måste få det, annars är de dumma i huvudet. Nu ska jag skicka iväg mitt cv till en kille jag lärt känna i baren där jag jobbar. Han jobbar för en hotellkedja och sa att han skulle höra sig för bara jag skickar mitt cv. Måste gripa efter varje halmstrå här. Berättar för varje människa jag träffar att jag letar jobb, det är ofta så det brukar lösa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback